Köpvillkor

Kundtjänst

Vi vill alltid vara tillgängliga för kunder! Så tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp. Vi ber alla våra kunder att läsa ”Vanligaste frågorna” här innan kontakt med kundtjänst.

E-Mail

info@movesgood.se

Telefon

0771-630640

Org. nr: 559070-5652

Leveransinformation

Leveranstid

Din beställning skickas från oss 2-5 arbetsdagar efter din beställning är gjord. Leveranstiden kan variera beroende på lagarstatus på den beställda varan. Om du tycker att det dröjer kan du alltid välja att avboka din beställning genom att kontakta kundtjänst, info@movesgood.se.

Bekräftelse

Vi skickar alltid en bekräftelse via e-mail när vi har mottagit din beställning. Spara alltid bekräftelsen i fall du behöver kontakta kundtjänst.

Vänligen notera att vi debiterar 300 kr om en beställning inte blir hämtad.

Notera även att vi inte kan leverera till postbox utan endast till fysiska adresser.

Returpolicy

Tyvärr erbjuder vi inte byten. Om du vill byta en produkt så får du göra en ny beställning och returnera produkten du inte vill ha. En retur kostar 49 kr om du använder den förtryckta fraktetiketten som medföljer försändelsen. Vi kommer då att dra av kostnaden från beloppet som återbetalas till dig. Vänligen returnera produkten i samma skick som den skickades till dig. Du kan returnera en produkt inom 14 dagar från att du har mottagit den. Det är du som är ansvarig för att produkten som returneras är i gott skick och att all märkning samt taggar finns. Efter att vi har mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet du har betalt med avdrag för returfrakt. Du kommer att få ett e-mail när returen är klar och pengarna återbetalda. Det kan ta 5-15 dagar från att vi har mottagit returen tills att du har pengarna åter.

Returnera en produkt

Vänligen fyll i den medföljande retursedeln noggrant och använd den förtryckta fraktsedeln samt lämna in din försändelse på samma ställe som du hämtade den.

Betalning

Faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Resurs Bank faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

§ Få alltid hem varan innan du betalar

§ Betalningstid - 30-60 dagar *

§ Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

§ Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

§ Möjlighet till räntefri delbetalning

Din faktura skickas per e-post.

För din trygghet kan du välja att betala med faktura och betalar då efter att du fått varorna. Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet. Vi samarbetar med Resurs Bank som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%. Du kan komma att erbjudas andra finansiella tjänster.

Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

* Exempel: Du får din faktura den 15 juli, det fakturerade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 042-382093. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Delbetalning

Om du vill dela upp din betalning så har vi även här bra erbjudanden i samarbete med Resurs Bank. När du får avin hemskickad väljer du själv i lugn och ro hur lång tid du vill lägga upp din delbetalning på. En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked. Din första avi kommer månaden efter köp och då väljer du betalningsalternativ.

§ Få alltid hem varan innan du betalar

§ Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

§ Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

§ Delbetala räntefritt!

§ Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Exempel: Du får din avi den 15 juli, det aviserade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 042-382093. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Kortbetalning

Betala ditt köp med ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp genom att klicka på "Genomför köp" i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker via certifierad betalväxel och med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Inga kortuppgifter hanteras eller sparas av Resurs Bank. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av en bank utanför norden.

Cookies

En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida, t.ex. Movesgood.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. 

Sekretess, säkerhet & amp; personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Movesgood.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Movesgood.se Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på adressen INFO@MOVESGOOD.SE.

Vanligaste frågorna

Har ni fri frakt?

-          Nej, vi har inte fri frakt. Vi debiterar 49 kr för frakt.

Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?

-         Genom att titta på storleksguiden som finns i anslutning till produkten kan du mäta vilken storlek som passar. Notera att vi använder mycket stretch i våra plagg och att de är i regel något oversizade.

Kan jag byta varor?

-          Tyvärr kan vi inte byta varor på grund av risken för att varan du vill byta till har tagit slut innan vi har fått din retur. Du kan däremot göra en ny beställning och returnera varan du inte önskar.

Kan jag returnera varor?

-          Ja, du kan returnera varor inom 14 dagar från att du har mottagit dem.

Kan jag returnera vara köpta på rea?

-          Ja, det går bra. Enligt ovan.

Jag har fått fel vara?

-          Du beskriv felet på retursedeln och skicka tillbaka varan. Du får en ny vara och behöver ej betala returfrakten.

När får jag leverans?

-          Du bör få din vara 3-5 dagar efter att du har gjort din beställning.

Jag har gjort en retur, när får jag pengarna tillbaka?

-          Du får pengarna inom 14 dagar från att du lämnat in din retur.

Vad händer om jag har missat att hämta ut min försändelse?

-          Vi debiterar 300 kr för försändelser som inte hämtas ut.

Jag väntar fortfarande på min beställning. Vad gör jag?

-          Du kontaktar kundtjänst på info@movesgood.se om du inte har fått din beställning efter 14 dagar från beställningsdagen.

Jag har sänt tillbaka en vara. Måste jag ändå betalafakturan?

-          Du måste alltid betala fakturan senast på förfallodagen. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771-112233. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se